Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

marți, 17 ianuarie 2017

Prajitura cu lamaie






                            Am dorit o prajitura cu o crema fina de lamaie.Nu,nu m-am gandit la prajitura Alba ca Zapada pentru ca,la noi,nu este tocmai  agreata.Nici nu m-am straduit sa fac aceasta prajitura pentru ca nu m-a incantat niciodata.Nu am gasit-o nici in caietul mamei mele,stiu ca ei nu-i placeau foile cu bicarbonat de amoniu,dar nici nu am mancat nicioadata sa-mi placa astfel sa doresc s-o fac si eu.
                          Asa ca am facut eu o prajitura cu foi de pandispan in care am pus coaja de lamaie si o crema dulce-acrisoara tot de lamaie.Nu am renuntat nici la vanilie,astfel ca a iesit o prajitura aromata.





                          Ingrediente:
                      Foi: 8 oua,8 ling zahar,8 ling faina,un praf sare,coaja de la o lamaie,un praf de copt.
                      Crema: 4 galbenusuri,500ml lapte,4 ling faina,250 gr zahar,coaja de la o lamaie,zeama de la o lamaie,jumatate baton de vanilie,350gr unt.



                           Mod de preparare:
                      Pentru foi,se separa albusurile de galbenusuri si se bat spuma tare cu sarea,ca pentru bezea.Treptat se adauga zaharul si se mixeaza in continuare pana se topeste.Se adauga galbenusurile amestecand incet cu o spatula.La urma se incorporeaza faina si coaja de lamaie.
                      Din aceasta compozitie se coc patru foi.
                      Pana ce foile se racesc se face crema. Intr-o craticioara se pun galbenusurile cu zaharul,faina,laptele si vanilia.Se amesteca totul bine si se fierbe pe foc pana se ingroasa ca o smantana.


                       Se ia de pe foc,se scoate batonul de vanilie si se adauga zeama de lamaie.Se amesteca totul bine si se lasa sa se raceasca pana ajunge la temperatura camerei.
                        Untul se spumeaza,dupa care,se incorporeaza crema de lamaie si oua,lingura cu lingura.


                        Crema astfel obtinuta se imparte in trei si se umplu foile.Deasupra se pudreaza cu zahar pudra vanilat.
                          Se da la frigider 2-3 ore,dupa care se portioneaza si se serveste.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pentru ca toate comentariile necesita aprobare, este posibil ca ele sa nu apara pe blog imediat. Nu este nevoie sa lasati un comentariu de mai multe ori. Va multumesc!