Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

luni, 29 decembrie 2014

Tort buturuga





                  Tortul buturuga este traditional de Craciun.Anul acesta am facut o buturuga un pic mai altfel.Nu am rulat simplu blatul pentru a rezulta o rulada,practic,ci am taiat blatul si l-am rulat pe verticala.Este un tort spirala,de fapt pe care l-am umplut cu un ganache de ciocolata.


                 Ingrediente:
               Blat: 12 oua,12 ling zahar,12 ling faina,2 plicuri praf de copt,un praf sare.
               Crema: 300ml fisca,300gr ciocolata amaruie,zahar vanilat.



               Mod de lucru:
            Galbenusurile se separa de albusuri.Acestea se bat spuma tare,cu praful de sare.Se adauga treptat,zaharul.Se mixeaza pana acesta se topeste.Se adauga galbenusurile si se amesteca,incet,cu o spatula.Faina se amesteca cu praful de copt si se toarna peste compozitie.Se amesteca incet,cu miscari circulare.Compozitia se imparte in doua si se coc,pe rand, doua foi dreptunghiulare,intr-o tava mare.Sunt gata cand trec testul scobitorii.Foile se scot din tava, se ruleaza pe lungime si se lasa sa se raceasca.
             Frisca se pune pe foc si cand ajunge aproape de fierbere se ia de pe foc si se pune ciocolata rupta bucatele.Se amesteca bine pana se topeste toata ciocolata.Amestecul se da cateva ore la rece.De preferat sa se faca cu o seara inainte.
               Dupa ce a stat la rece,crema se mixeaza bine pana isi dubleaza volumul si se deschide la culoare.Va rezulta o crema spumoasa si aerata.
               Cele doua blaturi se intind si se taie in doua,pe lungime.Rezulta astfel patru fasii egale.Fiecare fasie se unge cu crema.Prima fasie se ruleaza si se pune pe platou in picioare.Se continua cu urmatoarele fasii care se adauga una in continuarea celeilalte.
                 Se opreste un pic de crema pentru a imbraca  tortul.Pe partea de deasupra,eu am mai adaugat un pic de cacao in crema.Decorul,fiecare dupa imaginatia sa.

                Iata si o sectiune:


           

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pentru ca toate comentariile necesita aprobare, este posibil ca ele sa nu apara pe blog imediat. Nu este nevoie sa lasati un comentariu de mai multe ori. Va multumesc!