Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

joi, 10 martie 2016

Mucenici muntenesti






                     Ieri a fost sarbatoarea celo 40 de Mucenici si,cum era si normal,am facut mucenici.Pentru ca anul trecut am facut mucenici moldovenesti,anul acesta era randul celor muntenesti.Cu atat mai mult cu cat,in vara,am gasit o forma pentru acesti mucenici,deci trebuia s-o incerc.Intr-zdevar,taierea mucenicilor e lucru migalos pentru ca sunt mici,dar merita efortul.



                  Ingrediente:
               500 gr faina,50ml ulei,sare,250-300ml apa,200gr nuca,10 ling zahar,o ling.scortisoara,coaja de la o lamaie,jumatate baton de vanilie.



                Mod de preparare:
           Din faina,ulei,sare si apa se face un aluat potrivit de tare,dar omogen si elastic.Din el se intinde o foaie mai groasa decat foaia pentru taitei.Daca aveti o forma,se taie,cu multa rabdare.Daca nu,se pot taia rodele cu un pahar,iar cu un pahar mai mic se taie milocul rondelelor,rezultand cercuri pe care le rasuciti in forma cifrei opt.
          Eu am avut forma si iata cum au iesit:


               Dupa ce s-au format opturile,se intind pe o fata de masa sa se usuce.Se lasa cel putin o ora la uscat.
              Intr-un vas se pune 2l apa la fiert.Se adauga zaharul si restul mirodeniilor.Se lasa sa clocoteasca cateva minute.Daca doriti ca mucenicii sa fie mai zemosi,fierbeti mai putin apa,iar daca vreti un sirop,fierbeti mai mult.Se adauga mucenicii si se fierb pana se ridica la suprafata.
              Se stinge focul si se adauga nuca.Eu am pus 100gr macinata si 100gr taiata grosier.
              Se servesc reci.




2 comentarii:

  1. Eu pun 4 l apă, 400 g mucenici, 400 g zahăr, 400 g nucă, coajă de lămâie și multe arome, scorțișoară. Se mănâncă de nu apucă să respire.

    RăspundețiȘtergere

Pentru ca toate comentariile necesita aprobare, este posibil ca ele sa nu apara pe blog imediat. Nu este nevoie sa lasati un comentariu de mai multe ori. Va multumesc!