Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

joi, 30 octombrie 2014

Dovleac copt







                   Dovleacul ,pe langa aroma inmiresmata si gustul minunat,poate  oferi numeroase beneficii nutritionale.
                    Pulpa de dovleac contine vitamina A,C,E ,saruri minerale,hidrati de carbon si protide substante care au rol esential in mentinerea sanatatii organismului.
                    Datorita lor dovleacul are efect antiinflamatoar,antioxidant,regleaza valoarea glicemiei in sange.Totodata consumul de dovleac scade riscul aparitiei cancerului pulmonar.
                     Dovleacul incetineste procesul de imbatranire si impiedica aparitia bolilor cardiovasculare.Pentru ca are foarte putine calorii,dar este o sursa bogata de fibre,este recomandat pentru controlul colesterolului si reducerea greutatii corporale.Dovleacul regleaza tulburarile hormonale,mentine sanatatea sistemului circulator si venos,intareste oasele,previne osteoporoza,intareste sistemul imunitar.
                   Dovleacul se poate consuma in stare cruda sau copt.Fiert se poate folosi la diferite mancaruri ,salate,supe.Este excelent in placinte.

                  Astazi am copt dovleacul si ne-am bucurat de proprietatile si savoarea lui.
                  Am taiat dovleacul  in jumatate si l-am curatat de seminte.L-am taiat in bucati potrivite,le-am pus intr-o tava si l-am dat la cuptor.L-am lasat vreo 2 ore pana s-a inmuiat bine,iar deasupra,in unele locuri, a prins o crusta maro.Nu e ars, e caramelizat.Dupa mine,partea aia e cea mai buna.
                 Se serveste cald sau rece.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pentru ca toate comentariile necesita aprobare, este posibil ca ele sa nu apara pe blog imediat. Nu este nevoie sa lasati un comentariu de mai multe ori. Va multumesc!