Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

joi, 20 aprilie 2017

Foi cu nuca si ciocolata








                   Aceasta prajitura m-a dus cu gandul la copilarie pentru ca este o prajitura pe care mama o facea mereu.Eu i-am adus cateva modificari si am refacut-o cu mult drag.Este o prajitura cu foi fragede de pandispan si crema de nuca oparita.Cred ca fiecare o stie si a mancat cel putin o data aceasta prajitura,pentru ca nu se poate uita cu una,cu doua gustul minunat al ei.





                   Ingrediente:
                Foi: 8 oua,8 ling zahar,8 ling faina
                Crema: 500 gr nuca macinata,300 ml lapte,200 gr ciocolata amaruie,200 gr zahar,2 pachete de unt,coaja rasa de la o lamaie,zahar vanilat.



                    Mod de preparare:
               Din ingredientele pentru foi,se face clasicul aluat de pandispan.Adica:albusurile se separa de galbenusuri si se bat tare,pana se tin de paletele mixerului.Se adauga zaharul si se mixeaza in continuare pana se topeste complet si se obtine o spuma tare,lucioasa.Se adauga galbenusurile amestecand incet,cu o lingura,cu miscari de jos in sus.Cu aceleasi miscari se incorporeaza si  faina.Aluatul se imparte in patru si se coc patru foi,pe dosul tavii.Daca aveti tava mare,puteti coace doar doua foi si apoi le taiati in jumatate.
               Pana foile se racesc,se face crema.Laptele se fierbe impreuna cu zaharul si vanilia.Cand clocoteste se adauga nuca si coaja rasa de lamaie impreuna cu ciocolata taiata cuburi mici,amestecand bine pana ciocolata se topeste si se omogenizeaza,obtinandu-se o crema.Se lasa sa se raceasca.
               Untul se spumeaza,apoi se adauga crema racita.Se amesteca bine,apoi se umplu foile.
               Deasupra se face o glazura de ciocolata din 100ml lapte si 100 gr ciocolata.Eu am avut niste frisca ramasa,am amestecat-o cu un pic de cacao si am pus-o deasupra.
                Prajitura se da la rece pana a doua zi,pentru ca foile sa se inmoaie bine.
                Se serveste cu multa placere.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pentru ca toate comentariile necesita aprobare, este posibil ca ele sa nu apara pe blog imediat. Nu este nevoie sa lasati un comentariu de mai multe ori. Va multumesc!