Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

luni, 19 februarie 2018

Chec din albusuri






                   Este reteta de suflet a Alinei,Strumfii Alina Bucatari din cadrul provocarii Weekend cu spor.Ea a facut-o sub forma de briose,impreuna cu fiul sau,eu nu m-am jucat si am facut un chec.
                   Este un chec din albusuri aromat,aerat,foarte usor si gustos.Se poate face simplu sau cu adaos de cacao,fructe uscate,nuci,alune,nuca de cocos.
                   Checul din albusuri se face din ingrediente putine,cantitatea lor e direct proportionala cu numarul de albusuri.Alina a masurat ingredientele cu paharul,eu am numarat albusurile si am pus restul ingredientelor proportional cu numarul albusurilor.




                 
                   Ingrediente:

            8 albusuri,8 ling zahar,1 zahar vanilat,8 ling faina,50 ml ulei,un vf.sare,coaja de portocala zaharisita,1 praf de copt.
            Glazura: 100gr ciocolata ,50ml lapte,1 ling ulei

                    Mod de preparare:

               Albusurile cu sarea se bat spuma tare,ca pentru bezea.Treptat se adauga zaharul si se mixeaza in continuare pana se topeste complet.Trebuie sa avem o bezea ferma si lucioasa.Se adauga uleiul si coaja de portocala taiata,faina si praful de copt.Se incorporeaza amestecand totul cu o spatula,cu miscari lente,de jos in sus.
                Compozitia se toarna in tava unsa cu unt si tapetata cu faina.Se pot folosi tavi de chec sau forme de briose.Pentru un plus de culoare,am turnat jumatate din compozitie,apoi am presarat cacao.Am turnat si restul compozitiei si am trecut cu furculita prin ea.
                 Se da la cuptor la foc potrivit.E gata cand trece testul scobitorii.Se scoate din tava si se lasa la racit.



                    Se face o glazura punand ciocolata cu laptele si uleiul pe foc.Cand s-a topit si compozitia s-a omogenizat,se ia de pe foc si se torna peste checul din albusuri.
                     Dupa ce checul s-a racit si glazura s-a intarit se poate portiona pentru servire.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pentru ca toate comentariile necesita aprobare, este posibil ca ele sa nu apara pe blog imediat. Nu este nevoie sa lasati un comentariu de mai multe ori. Va multumesc!