Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

vineri, 22 august 2014

Compot de piersici





                           Compotul de piersici se poate face in multe variante: cu piersici intregi sau jumatati,cu coaja sau curatite.Eu am ales varianta cea mai rapida, practica si buna.
                           Pentru ca anul acesta a fost un an bogat in fructe,iar la piersicii mei a fost al doilea an de rod,un rod bogat,am cules piersicile si le-am ales.Pe cele mari le-am taiat si le-am pus jumatati in borcane,iar piersicile mai mici le-am pus intregi.
                           Cam asa au aratat ramurile pomilor:







                       Iata si persicile:




                      Dar sa trecem la compotul nostru,sa vedem ce e de facut.


                       Ingrediente:
                    piersici,zahar,apa

                      Mod de lucru:
                  Se aleg piersici frumoase,coapte,putin mai tari.Se spala bine si,dupa preferinta,se taie in jumatati si se scot samburii sau se lasa intregi.Se cladesc frumos in borcane astfel incat sa ramana cat mai putin loc liber.Se adauga zahar peste piersici si se umplu borcanele cu apa.Cantitatea de zahar depinde de gusturile fiecaruia si de marimea borcanelor.La un borcan de 800gr se adauga 2-3 linguri de zahar.
                   Borcanele se inchid ermetic si se pun la fiert,la bain -marie.Intr-o tava de la cuptor se pun borcanele cu compot,se acopera cu un servet ud si se pune apa in tava cat permit peretii tavii.Se da totul la cuptor pana scade apa din tava.Se opreste focul si se lasa sa se raceasca in cuptor.
                 Compotul de piersici este gata, dupa ce s-au racit,se scot borcanele,se sterg si se depoziteaza in camara.
                 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pentru ca toate comentariile necesita aprobare, este posibil ca ele sa nu apara pe blog imediat. Nu este nevoie sa lasati un comentariu de mai multe ori. Va multumesc!