Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

marți, 3 mai 2016

Friptura de miel cu leurda si ierburi aromate






                     Ca si pana acum,de sarbatorile pascale,am pragatit miel.Normal,nu a lipsit friptura de miel.Dar nu am pregatit reteta clasica cu usturoi,ci am vrut sa adaug multe verdeturi.Astfel,am facut un sos din leurda si ierburi aromate cu care am uns carnea inainte de a o baga la cuptor.Ideia sosului mi-a venit inspirandu-ma din retetele  Laurei Laurentiu. Rezultatul a fost peste asteptarile mele.


                  Ingrediente:
                Bait: 200ml vin alb,3-4 foi de dafin,o crenguta de rozmarin,o crenguta de cimbru,cateva boabe de piper,3-4 catei de usturoi.
                Sos: 1 legatura leurda,2 ramuri de rozmarin,frunze de menta,coaja rasa  de la o lamaie,ulei de masline,sare,piper


                   Mod de preparare:
                Carnea de miel (pulpa din fata si cea din spate) se spala bine,se pune intr-un vas cu apa si se adauga ingredientele pentru bait,Se acopera cu un capac,se da la rece si se tine asa o zi si o noapte.
               In urmatoarea zi se prepara sosul.Leurda,rozmarinul,menta se dau prin blender pana se maruntesc bine. Se adauga coaja rasa de lamaie si uleiul,obtinandu-se o pasta.Se potriveste de sare si piper.
               Se scoate carnea din bait si se zavanta,apoi se unge cu sosul pregatit.Se pune in tava,se acopera cu folie de aluminiu si se lasa peste noapte sa stea asa.


              A doua zi se da la cuptor.Se coace incet,la foc potrivit,timp de doua ore,timp in care carnea se fragezeste.Dupa acest timp se ia folia jos si se mai da la cuptor pentru cel putin inca o ora.Din cand in cand se unge carnea cu sosul din tava.
              Cand carnea e frumos rumenita si sosul a scazut suficient,se oreste focul si se scoate tava din cuptor.
              Se pot servi pulpele intregi sau se pot dezoza,carnea fiind foarte moale si frageda.
              Se serveste cu garnitura de cartofi si salata verde.Gustul si aroma sunt inconfundabile.


             

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pentru ca toate comentariile necesita aprobare, este posibil ca ele sa nu apara pe blog imediat. Nu este nevoie sa lasati un comentariu de mai multe ori. Va multumesc!