Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sâmbătă, 20 mai 2017

Prajitura Katy altfel





                   Initial Emilia a vrut sa faca Prajitura cu spuma.Trebuia sa fie o surpriza pentru ca eu nu eram acasa.De data asta nu i-a reusit pentru ca a pus mai multa untura in aluatul de foi si  s-au sfaramat toate.De fapt doua,pentru ca pe a treia nu a mai copt-o.
                   A doua zi am trecut eu la treaba ca na,trebuia totusi o prajitura.De fapt am zis sa facem amandoua,sa vada unde si ce a gresit.
                   De data asta au iesit foile frumoase si am copt si restul de aluat ramas de la ea.Astfel am avut patru foi pentru prajitura cu spuma.Una am pus-o la crema si mai trebuia o crema,asa ca am facut una de vanilie.Asta e povestea acestei prajituri.


                   Ingrediente:
              Am calculat ingredientele pentru patru foi:
              800gr faina,270gr untura sau margarina,200gr zahar,300ml lapte,4 oua
             Crema: 1 foaie safarmata,200ml lapte,250gr unt,150gr zahar,2 ling gem,2 ling cacao,100ml cafea,esenta de rom,un pumn de nuci tocate
             Crema de vanilie: 4 galbenusuri,500ml lapte,1/2 baton vanilie,150gr zahar,4 ling faina,200gr unt.
             Bezea: 8 albusuri,400gr zahar,zeama de la o lamaie


                Mod de preparare:
            Din ingredientele pentru foi se face un aluat mai moale.Se imparte in patru parti egale.Din fiecare parte se intinde cate o foaie. Fiecare foaie se coace pe dosul unei tavi.
               O foaie sa sfarama si se inmoaie in laptele rece.Se adauga cafeaua si untul.Se amesteca bine apoi se incorporeaza cacaoa,gemul,zaharul,nucile si esenta de rom.
              Pentru crema de vanilie,se freaca galbenusurile cu zaharul si faina,se adauga laptele si batonul de vanilie si se fierbe pana se ingroasa.Se lasa sa se raceasca bine.Untul se freaca spuma,apoi se adauga crema racita.
              Pentru bezea,se bat albusurile spuma cu zaharul si zeama de lamaie la bain marie.
              Pe prima foaie,de la baza se intinde crema de vanilie.Se acopera cu a doua foaie si se pune crema cu foaie safaramata.Se acopera cu a treia foaie,iar deasupra se intind albusurile calde.Peste ele se presara cacao.
              Se da totul la rece pana a doua zi.Cand foile s-au inmuiat se portioneaza si se serveste.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pentru ca toate comentariile necesita aprobare, este posibil ca ele sa nu apara pe blog imediat. Nu este nevoie sa lasati un comentariu de mai multe ori. Va multumesc!