Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

joi, 29 septembrie 2022

Gem de pepene galben cu lavanda

 



                      A fost primul an in care am plantat pepeni galbeni in gradina. La inceput am zis ca nu vom avea recolta, pentru ca au mers foarte prost. Pe cand s-a incheiat sezonul pepenilor, ai mei si-au dat drumul si sa vezi recolta! 



                 Nu am stat pe ganduri si am trecut la treaba. Initial am zis ca fac dulceata, apoi m- am razgandit, amintindu-mi de lavanda. Le-am combinat, in speranta ca va iesi ceva minunat si asa a fost. Este un gem fin, care pastreaza gustul de pepene, dar are o subtila aroma de lavanda. 
                  Se poate folosi cu succes la prajituri, dar si pe paine cu unt, alaturi de o cana cu lapte cald e minunat.



                 Ingrediente:

            1 kg miez de pepene galben, 800 gr zahar, 1 lingurita flori de lavanda


                  Mod de preparare:

            Pepenele se curata de coaja si de seminte si se taie cuburi. Se adauga zaharul si se lasa sa stea asa cateva ore sau de seara pana dimineata, pentru a lasa siropul. 
            A doua zi se pune la foc si se fierbe pana  compozitia scade si se ingroasa. Se amesteca mereu, pentru a nu se prinde. 
            Cand gemul e destul de legat, se adauga florile de lavanda. Nu adaugati multe, pentru ca lavanda are aroma intensa si nu vrem sa se piarda aroma de pepene. Se lasa la infuzat 2- 3 min.,apoi se stinge focul.
             Se pune cald in borcane sterilizate si se inchid ermetic. 
             Se pun in paturi sa se raceasca lent, apoi se depoziteaza in camara pana in momentul folosirii.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pentru ca toate comentariile necesita aprobare, este posibil ca ele sa nu apara pe blog imediat. Nu este nevoie sa lasati un comentariu de mai multe ori. Va multumesc!