Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

luni, 14 noiembrie 2022

Castraveti mici bulgaresti

 





                      Anul asta mi-am dorit sa pun la borcan castraveti mici si foarte mici, dulci- acrisori. Pentru ca la piata nu se gasesc asa castraveti mici, am pus in gradina ,astfel castravetii murati de anul acesta sunt recolta proprie. E un sentiment placut, ai o satisfactie cand vezi ca munca depusa da roade.
                   Am cules castravetii dupa cum s-au facut si am pus de mai multe ori, cantitati mai mici. Mi se pare efortul mai mic daca pui cantitati mici odata, chiar daca pui de mai multe ori.



                     Ingrediente pentru 900 ml lichid : 

              250 ml otet, 650 ml apa, 50 gr sare, 150 gr zahar, 30gr boabe de piper, 50 gr mustar boabe, cateva fire de hrean, frunze se visin, marar uscat.


                    Mod de preparare: 

               Castravetii proaspat culesi i-am spalat si i-am curatat de codite. 
               Pe fundul borcanelor am pus cateva ramuri de marar uscat, o radacina de hrean curatata si taiata bastonase, o lingura boabe de mustar, cateva (10) boabe de piper, 2-3 frunze de visin.
              Se cladesc castarvetii astfel ca sa ramana cat mai putin loc gol in bocan. In fiecare borcan se toarna apa cat sa acopere castravetii, apoi se toarna toata apa intr-o cana gradata. Astfel se masoara cantitatea de lichid necesara. Eu am avut 900 ml. Se pot mari sau micsora cantitatile, respectand proportiile.
               Intr-un vas se pune apa cu sarea si cu zaharul la fiert. Cand clocoteste, se toarna otetul si se stinge focul. Lichidul fierbinte se toarna in borcane cat sa acopere castravetii.
               Borcanele se inchid ermetic cu capace si se lasa in paturi sa se raceasca lent, apoi se depoziteaza in camara.
               Sunt dulci- acrisori si crocanti, iar, daca ati remarcat, nu am folosit conservant. Se pastreaza perfect in spatii racoroase.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pentru ca toate comentariile necesita aprobare, este posibil ca ele sa nu apara pe blog imediat. Nu este nevoie sa lasati un comentariu de mai multe ori. Va multumesc!