Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

vineri, 15 ianuarie 2021

Piept de porc dulce-picant la cuptor

 



                            Sotul meu are o vorba: "Cel mai bun zarzavat e carnea de porc". Iar din tot porcul,coastele,ceafa si pieptul sunt partile cele mai gustoase.Din ele ies fripturi fragede si suculente, ca si aceasta friptura.Eu am gatit bucata intreaga si apoi am feliat-o,dar foarte bine, se poate intai taia felii,se condimenteaza si apoi se gateste.Am gatit-o cu tot cu oase,iar la urma,le-am scos usor.




                            Ingrediente : 

                       1 kg piept de porc
                       Sos dulce-picant: 2 ling miere,2 ling sos soia,1 ling otet balsamic, 4-5 catei de usturoi, 1 ling boia dulce,1 ling boia iute, sare,1 lingurita piper,1 lingurita cimbru,1 lingurita chimen.


                           Mod de preparare:

                   Dupa cum am spus, carnea se poate gati intreaga sau felii.
                   Mai intai se pregateste sosul. Usturoiul se zdrobeste si se amesteca cu restul ingredientelor mentionate,mai putin mierea. Se unge bine carnea cu acest sos si se lasa sa stea astfel intre 2  si 12 ore. de preferat lasata peste noapte.Pe langa arome si gust,carnea se va fragezi.
                   Amestecul de condimente poate fi personalizat dupa gustul si preferintele fiecaruia.Se poate adauga rozmarin,oregano,fulgi cili sau orice alte arome.Nu as renunta la piper,usturoi si cimbru.
                  Carnea astfel unsa, se inveleste in folie de aluminiu, se pune intr-o tava si se da la cuptor. se tine astfel  o ora si jumatate dupa care se scoate din aluminiu. Se unge desupra cu mierea si se mai da jumatate de ora la cuptor.Astfel,se va rumeni, iar  mierea ii va conferi o glazura frumoasa.



                       Se scoate din cuptor si se lasa 20 min. sa se odihneasca. Se scot oasele,se feliaza si se serveste. Garniturile si salatele pot diferi in functie de gusturi.





                  

                     


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pentru ca toate comentariile necesita aprobare, este posibil ca ele sa nu apara pe blog imediat. Nu este nevoie sa lasati un comentariu de mai multe ori. Va multumesc!