Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

miercuri, 5 mai 2021

Karpatika cu branza dulce,afine si frisca

 




                            M-a incantat enorm de mult reteta lui chef Nicolae Tomescu  si am zis ca musai s-o fac. Doar ca am personalizat putin reteta. Am lasat doar o foaie de ecler,iar in crema de branza cu afine am pus frisca in loc de unt. Deasupra am acoperit cu un strat de frisca in locul celei de-a doua foi de ecler.
                            Cum sa nu fac crema cu frisca,cand La Dorna mi-a oferit frisca sa neindulcita,obtinuta din lapte ecologic romanesc, fara conservanti.Are o savoare deosebita si un gust nemaipomenit. Se bate bine,astfel ca poate fi folosita ca baza pentru creme sau ca decor la torturi. Eu am folosit-o si mi-am impresionat familia si prietenii cu acest desert de vis.Nu degeaba frisca La Dorna este numita si " fericire pura".



                           Ingrediente:

                 Foaie de ecler : 5 oua,150 gr unt,150 ml apa,150 ml lapte,un vf sare, 150 gr faina
                 Crema de branza : 600 gr branza dulce,500 ml frisca neindulcita La Dorna, 1 borcan de 400 gr cu afine,8 ling zahar pudra,zahar vanilat,coaja de lamaie
                 Deasupra : 500 ml frisca neindulcita La Dorna, 4 ling zahar pudra.


                          Mod de preparare:

                   Mai intai se face foaia de ecler de la baza prajiturii.
                   Intr-o craticioara de pune la fiert apa,laptele,sarea si untul.Se lasa sa fiarba pana incepe sa clocoteasca. In acest moment se adauga faina,toata deodata. Se amesteca energic sa nu faca cocoloase si sa se incorporeze cat mai bine.Se mai lasa 2- 3 min ,apoi se ia de pe foc si se lasa sa se racoresca.
                   Se adauga ouale,pe rand.Nu se pune un ou pana ce precedentul nu e incorporat in aluat.Se amesteca bine,sa se obtina un aluat omogen.
                     Se unge o tava cu ulei si se rastoarna aluatul. Cu ajutorul unei linguri se intinde uniform aluatul. Se da la cuptor si se coace pana ce devine brun-auriu si bine uscat. Blatul va fi incretit.Se scoate din tava si se lasa sa se raceasca.
                     In acest timp se pregateste crema.Branza se mixeaza cu 4 ling zahar pudra,zahar vanilat  si coaja de lamaie. Frisca,rece, se mixeaza si cand incepe sa se intareasca,se adauga 4 ling.zahar pudra. Se bate in continuare pana devine ferma. Am explicat aici,pe larg, cum se bate frisca naturala. Frisca astfel obtinuta se amesteca cu branza.La urma se adauga afinele.Crema astfel obtinuta se intinde peste foaia de ecler. Se bate la fel si restul de frisca si se pune peste crema de branza. Se da totul la rece cateva ore,apoi se portioneaza.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pentru ca toate comentariile necesita aprobare, este posibil ca ele sa nu apara pe blog imediat. Nu este nevoie sa lasati un comentariu de mai multe ori. Va multumesc!