Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

miercuri, 5 mai 2021

Mancare de linte

 




                         Nu am gatit pana acum linte si imi pare rau pentru ca nu am stiut ce am pierdut. Pe langa faptul ca e foarte sanatoasa,e foarte gustoasa si satioasa. Seamana putin la gust cu fasolea uscata,dar e mult mai buna. Eu am facut o mancare de post,fara carne,dar merge prefect si cu un pic de afumatura.




                              Ingrediente:

                         500 gr linte, 2 morcovi,1 ceapa,3-4 catei de usturoi, 0,5 l pasta de rosii,1 ardei rosu,sare,piper,boia,chimen


                             Mod de preparare:

                       Lintea se spala in mai multe ape,se scurge si se pune la fiert in apa cu sare.Apa trebuie sa acopere bine lintea pentru ca se umfla.
                        Credeam ca timpul de fierbere este mai mare,ca la fasole,si de aceea am pus-o la fiert separat. In 15 min.e fiarta,deci se poate gati odata cu restul ingredientelor.
                        Zarzavatul se curata si se taie rondele.Ceapa si usturoiul se toaca marunt. 
                        Intr-o cratita se incing 2 ling ulei.Se adauga,pe rand,ceapa,morcovii,ardeiul si se calesc pana devin sticloase.Se stinge totul cu o cana de apa. Se potriveste de sare,piper si se codimenteaza cu chimen si boia. Se lasa sa fiarba totul la foc mic,pana legumele sunt fierte. Se adauga pasta de rosii si usturoiul pisat si se lasa sa mai fiarba putin. La urma,se adauga lintea scursa de apa. Se lasa sa mai dea cateva clocote,apoi se stinge focul si se acopera cu un capac.
                         Nu conteaza daca e mai zemoasa,pentu ca lintea va absorbi din zeama. Se lasa sa stea astfel cateva minute,apoi se serveste.
                         Se poate servi alaturi de carnati prajiti sau ca atare. E delicioasa si rece.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pentru ca toate comentariile necesita aprobare, este posibil ca ele sa nu apara pe blog imediat. Nu este nevoie sa lasati un comentariu de mai multe ori. Va multumesc!