Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

duminică, 2 aprilie 2023

Tort Lamington

 



                           Am facut acest tort inspirata fiind de Prajitura Tavalita. Am facut foile dupa reteta de baza, le-am glazurat cu ciocolata, iar intre ele am pus doua creme de branza cu frisca. La una am adaugat ciocolata, iar la a doua un krant de nuci. O combinatie minunata, un tort de efect. Iata despre ce e vorba.




                       Ingrediente: 

                           Blat: Cantitatile sunt pentru un blat, ce se poate taia in doua. Eu am vrut un tort mai mare si am copt doua blaturi, deci am dublat cantitatile. Am avut patru foi.
                                    3 cani faina, 14 ling untura topita, 12 ling zahar, 1 ou, 3 ling miere, 1 vf. bicarbonat, lapte cat cuprinde pentru ca aluatul sa fie moale.
                           Crema cu ciocolata: 250 gr crema de branza, 4 ling zahar pudra, 300 ml smantana pentru frisca, 100 gr ciocolata amaruie
                           Crema cu krant : 250gr crema de branza, 4 ling zahar pudra, 300 ml smantana pentru frisca, 100 gr nuci, 8 ling zahar
                           Glazura: 250 gr unt, 1 cana zahar, 4 ling cacao, 5 ling lapte


                        Mod de preparare:

                 Ingredientele pentru blat se amesteca si se adauga lapte pana rezulta un aluat omogen si moale. 
                 Se pune cu lingura in tava tapetata cu hartie de copt, se intinde  si se da la cuptorul dinainte incins. E gata cand e frumos crescut si rumenit, iar scobitoarea iese curata din el. Cald, se taie un doua pe orizontala rezultand doua foi. Cine doreste, mai mare tortul mai coace un blat pentru a avea patru foi.
                 Pentru glazura, se pun ingredientele la fiert pana se ingroasa. Se ia de pe foc si se glazureaza foile.
                 Pentru a obtine krantul de nuci, se topesc cele 8 ling. de zahar si se adauga nucile. Se amesteca totul bine astfel ca nucile sa fie bine curinse de zaharul caramelizat. Se toarna pe o hartie de copt si se lasa la racit. Rece, se marunteste  cu blenderul.
                 Crema de branza ( eu am flosit Pilos) se mixeaza cu zaharul pudra. Se adauga frisca batuta si ciocolata topita si se amesteca totul bine. Se da la rece.
                 Pentru cea de-a doua crema, la fel, se mixeaza crema de branza cu zaharul, se adauga frisca batuta si krantul. Se amesteca totul bine.
                 Aranjare: foaie, jumatate din crema cu krant, foaie, 3/4 crema cu ciocolata, foaie, a doua jumatate de crema cu krant, foaie. Se imbraca totul in crema cu ciocolata ramasa. Bineanteles, foile se pun cu glazura in sus.
                 Decorul il face fiecare dupa imaginatie si preferinte.
                 Se da totul la rece pana a doua zi cand se portioneaza.



                  
                                                   
                           

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pentru ca toate comentariile necesita aprobare, este posibil ca ele sa nu apara pe blog imediat. Nu este nevoie sa lasati un comentariu de mai multe ori. Va multumesc!