Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

duminică, 16 decembrie 2018

Tort Padurea Neagra






                       Demult  am vrut sa fac acest tort,dar mi s-a parut mult prea sofisticat asa ca am tot amanat.Ziua Emiliei mi s-a parut prilejul ideal de a face acest tort si nu am regretat,pentru ca toata lumea a fost incantata.Tortul Padurea Neagra sau Black Forest sau Foret Noire are in  compozitia sa  ciocolata, fructe (visine) si frisca.O combinatie minunata care ii da savoare. Imi pare rau ca nu am si o poza cu o sectiune a tortului,dar l-am trimis intreg sarbatoritei si nu a avut cine sa faca poze tortului taiat.Doar poza asta mi-a parvenit.




                  Reteta  este inspirata de reteta originala a tortului Padurea Neagra scrisa de d-na Laura Laurentiu.Diferenta e ca eu nu am eliminat alcoolul din reteta si am adaugat un pic de esenta de migdale.La fel,am eliminat si foaia de aluat fraged.



                     Ingrediente:

                Blat : 8 oua,8 ling zahar,6 ling. faina.2 ling cacao
                Umplutura de visine: 2 borcane de 800 gr cu compot de visine fara samburi,4 ling amidon de porumb,100 gr zahar,esenta de migdale
                Crema de frisca: 800 ml smantana pentru frisca,2 ling zahar pudra,esenta de vanilie
                Glazura de ciocolata: 150 ml apa,200 gr zahar,250 gr ciocolata amaruie,esenta de migdale
                Glazura pentru decor: 100ml apa,100 gr zahar,150 gr ciocolata.


                     Mod de preparare:

             Mai intai se face blatul.Pentru acesta,se separa albusurile de galbenusuri si se bat cu un praf de sare pana devin aerate si spumoase ca o bezea.Treptat se adauga zaharul mixand in continuare pana se topeste.Se adauga galbenusurile amestecand incet,cu o spatula.Cu aceleasi miscari lente de jos in sus se incorporeaza faina amestecata cu cacaoa.Compozitia se toarna in forma de tort de 28 cm tapetata cu hartie de copt.Se da la cuptorul dinainte incins pana e frumos crescuta si trece testul scobitorii.Se scoate,se indeparteaza hartia si se lasa sa se raceasca.Cand e complet rece,se taie pe orizontala in trei foi.
              Pentru umplutura de visine se pun visinele cu zaharul si siropul la fiert.Se opresc 50 ml sirop cu care se subtiaza amidonul si se toarna peste visine cand incepe sa fiarba.Se amesteca bine si se tine pe foc pana incepe sa se ingroase.Se ia de pe foc,se adauga esenta de migdale si se lasa sa se raceasca.
              In acest timp se pregateste glazura de ciocolata.Se pune la foc apa cu zaharul si se lasa sa fiarba pana incepe sa clocotesca.Din acest moment se mai lasa 3-4 min. apoi se adauga ciocolata rupta bucatele.Se amesteca bine pana se omogenizeaza si se mai lasa 3 min pe foc.Se ia de pe foc si se adauga esenta de migdale.Se obtine o glazura mai subtire care se lasa la racit.
              Pentru crema de frisca,se bate smantana rece pana incepe sa se intareasca.Se adauga zaharul pudra si esenta de vanilie si se mixeaza in continuare pana se omogenizeaza si e complet tare.
              Se trece la asamblarea tortului.Pe una din foi,ce va fi la baza tortului,se intinde jumatate din glazura de ciocolata,deasupra se pune jumatate din compozitia de visine,apoi jumatate din crema de frisca.Se acopera cu a doua foaie care la fel,se glazureaza,se intinde compozitia de visine,apoi crema de frisca.Se acopera cu ultima foaie.
              Pentru decor,am  batut 200 gr frisca pentru a imbraca tortul pe lateral,iar deasupra am facut o glazura fierband apa cu zaharul pana a clocotit.Din acest moment am fiert-o in clocot inca 5 min.Am adaugat ciocolata bucati ,am amestecat si am mai lasat 4 min de cand a inceput sa clocoteasca.Am lasat sa se racoreasca putin,apoi am turnat peste tort.Am decorat cu bomboane de ciocolata.
             Bineanteles,e la latitudinea fiecaruia cum decoreaza tortul.
             Se da totul la rece pana a doua zi cand se serveste.



                 
                 Au fost 26 de lumanari.La multi ani,Emy!



             

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pentru ca toate comentariile necesita aprobare, este posibil ca ele sa nu apara pe blog imediat. Nu este nevoie sa lasati un comentariu de mai multe ori. Va multumesc!